Ångerrätt och retur
Ångerrätt gäller endast om varan med originalförpackning är i oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut.
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig.
Köparen står för fraktkostnaderna vid åberopande av ångerrätt. För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag gärna kontakt med vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varor.
Vid åberopande av ångerrätt:
• Meddela Brandfast inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.
• Returnera varan, i produktkartongen med det avsedda inneremballaget, snarast och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss om att du att avtalet frånträds.
• Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör (bruksanvisning, batterier etc.) ska finnas med i returen.
Brandfast förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Brandfast löser ej ut paket mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
Du betalar själv för returen tillbaka. Lägg varan i dess originalförpackning (om den hade någon). Det är viktigt att du förpackar varan med ett yttre emballage så att originalförpackningen är skyddad, klistra aldrig returetiketten direkt på originalförpackningen. Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen i paketet kan vi inte se att returen kommer från dig. Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss.
Returadress:
Brandfast Sverige AB
Hylsnyckeln 1
197 40 Bro
För att byta din vara mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.
Återbetalning
Informera Klarna om att du har returnerat artiklar
Logga in på Klarna hemsida eller deras app och hitta din faktura, klicka där på alternativet ”Rapportera retur”, samt alternativet ”Jag har returnerat mina varor”. På detta viset kan Klarna pausa din faktura tills din retur inkommit till oss och vi kan göra en retur på varan du skickat tillbaka.
Om förfallodagen närmar sig och du behöver extra tid för att lösa returen med oss, meddela Klarna att du väntar på att en retur ska registreras genom att pausa din betalningsplan. Pausa din faktura genom att logga in och välja det köp du skickat tillbaka och sedan välja Rapportera retur.
När vi får in din retur till oss och kontrollerat att allt är ok med returen, så makulerar vi din Klarna faktura. Du mottar då ett mail från Klarna på att din faktura är makulerad. Om du väljer att behålla några varor av den order du lagt hos oss, så justeras din Klarna faktura, så att enbart de returnerade varorna makuleras och din faktura uppdateras med den rätta summan.
För att se din uppdaterad faktura, logga in på Klarnas hemsida eller använd deras app.
Kolla efter uppdateringar på Mitt Klarna
När Brandfast har justerat din Klarna-faktura kommer Klarna att meddela dig eller skicka dig ett e-postmeddelande med den nya summa som ska betalas. Hur din återbetalning kommer att behandlas beror på vilken betalningsmetod du har använt. Om du har några frågor om statusen på din retur eller din rätt till återbetalning, kontakta butiken direkt.