Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Vi justerar dock aldrig upp priset i en redan genomförd beställning.

Beställning

När du slutfört din beställning visas en orderbekräftelse när ditt köp gått igenom, dessutom så skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@brandfast.nu eller per telefon 08-7554408

Betalningsalternativ

Du kan betala via Klarna med de alternativ som erbjuds i kassan.

Leveransvillkor
Vi skickar dina varor som regel inom 1-7 arbetsdagar från det att vi tagit emot din order. Beställningsvaror kan ibland ta lite längre tid. Leveranstiden kan vara lite olika beroende på leveranssätt. Vi reserverar oss för leveransförseningar utanför vår kontroll. Om du har extra bråttom – kontakta oss så ser vi hur vi kan lösa det.

Fraktkostnader
Fraktkostnaden är 79 kr.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med oss.

Köparens ansvar att kontrollera mottaget gods
När de beställda varorna levereras ska man som mottagare kontrollera godset vid ankomst/uthämtning och notera eventuella transportskador innan mottaget gods kvitteras. Detta för att kunna reklamera eventuell transportskada.
Gör följande:
• Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern
• Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust på fraktsedeln/handskannern
Dolda skador ska anmälas inom fem dagar. Kontakta därefter Brandfast för vidare hantering och kontakt med transportföretaget.

Reklamation
För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel.
Visar det sig att skadan är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 500 kr för testarbetet. Brandfast ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara. Vid eventuell tvist följer Brandfast Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Paket som inte hämtas
Kunden ansvarar för att vid beställningen ange en giltig och korrekt leveransadress. Om försändelsen returneras till Brandfast på grund av felaktig adress eller ej uthämtad försändelse debiteras en retur- och expeditionsavgift för att täcka våra kostnader. Ej uthämtad försändelse debiteras 180 kr ex moms. Kunden meddelas i sådant fall via e-post.

Garantier
Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare.
Brandfast lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.